Δημοσκοπήσεις: Εργαλεία έρευνας ή προπαγάνδας;
13:12 - 12/05/2023
Της Μαρίας Ν. Βεργινάδη, Δικηγόρου - Υποψήφιας βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ – Π.Σ. Μεσσηνίας Όταν στα μέσα του 20ου αιώνα στις Η.Π.Α. ο Τζόρτζ Γκάλοπ ίδρυσε την πρώτη εταιρία σφυγμομέτρησης της κοινής γνώμης, ούτε ο ίδιος είχε προβλέψει τη δύναμη αυτού του εργαλείου έρευνας στην πολιτική, στην οικονομία κ.ά. Το 1948 όμως, όταν απέτυχε παταγωδώς να προβλέψει τη «βέβαιη» νίκη του υποψήφιου Προέδρου Ντιούι σε βάρος του Τρούμαν που επανεκλέχθηκε, το Ινστιτούτο Γκάλοπ όχι μόνο απώλεσε το κύρος και την αξιοπιστία του, αλλά πολλοί το χαρακτήρισαν τυραννία. Στη χώρα μας οι δημοσκοπήσεις τα τελευταία (20) χρόνια σε κάθε προεκλογική περίοδο πρωτοστατούν είτε ως εργαλεία έρευνας είτε συχνά ως εργαλεία προπαγάνδας. Ί
Διαβάστε Περισσότερα στο eleftheriaonline.gr